donderdag 22 januari 2009

Met de machine of met de hand?

In de Filmkrant vond ik nog een update over het geborduurde voorstel van Schrijber aan Malkovich:

" Hoe heb je hem weten te strikken?
Ik had gelezen dat hij borduurt op de set, dus heb ik een brief aan hem geborduurd. Aangezien ik zelf niet kan borduren, hebben we een oma gevonden in een bejaardenhuis. Die is voor vijftig euro en een bos bloemen aan de slag gegaan, maar na twee maanden had ze alleen nog maar: 'Dear Mr. Malkovich'. Met allemaal koffievlekken er op, en wat klompjes en een molen en een koetje er bij. Daarmee gingen we die Malkovich niet overhalen. Maar ondertussen hadden we via via zijn e-mailadres weten te achterhalen - ik geloof heel erg in de theorie dat je in een klein aantal stappen bij iedereen in de wereld uit kunt komen. Dus heb ik hem een mail gestuurd en erbij gezet dat ik de geborduurde versie voor hem had. Die had ik inmiddels ergens anders machinaal laten maken. Dezelfde dag nog kreeg ik een mail terug: "I found your proposal hilariously intriguing. Tea, Ms. Schrijber?"

Inderdaad met de machine is veel sneller. Ik vind de machine geschikt voor de satijnsteek en al het moderne borduurwerk op kleding en tassen etc. Maar merklappen en oude patroontjes moeten toch echt met de hand.

Filmkrant

Geen opmerkingen: