maandag 10 mei 2010

Gezien in Londen

Dit weekend was ik in Londen, en zag onder andere de Quilts 1700-2010 tentoonstelling in het V&A. Het is heel erg de moeite waard, ook voor borduursters. Natuurlijk wordt er bij het quilten ook geborduurd, als versiering, maar ook hele teksten op bijvoorbeeld op quilts voor ziekenhuizen om de patient te steunen en natuurlijk Tracey Emin, die met een bed met quilt en borduursels terugkijkt op haar jeugd.


Ook zag ik de overzichtstentoontstelling van Chris Ofili, in de Tate, ongelooflijk mooi, helaas niet goed op de afbeelding te zien, maar dit werk Two doo Voodoo, deed me denken aan de levensboom.......: Ofili is precies even oud als ik, ik hoop nog ooit een keer een overzichtstentoonstelling van hem te kunnen zien, of nog een paar keer.

en in Kew deze prachtige zakdoekjes boom in bloei, ik wist niet dat het bestond!


Geen opmerkingen: