vrijdag 16 maart 2012

Examen Ensaid

In juni doe ik mijn eerste examen voor de Ensaid opleiding. Daartoe moet ik de volgende oefenlapjes overleggen:
Overslag, terugslag en beleg
Halsafwerkingen met schuine biezen, bies op vorm, rechte biezen
Ritssluitingen
Mouwsplitten
Randen met punten en schulpen
Hoekige ingezette delen
Opgezette zakken
en Afwerkingsnaden

Voor het handwerken:
Een smocklapje
2 lapjes met alle varianten op kruis, flanel, feston, steel- en taksteken die je maar kunt bedenken
Tapisserie
Platborduren

Daarna een map met tekeningen

En of dat nog niet genoeg is 4 werkstukken:
1 ovenwant
1 pyamabroek
1 rok
En een kinderjurkje. Ik tekende het zelf en maakte gelijk een tweede exemplaar voor de tweeling. De stofjes komen overal vandaan. Zie de foto's hieronder.

Op het examen moet ik tekenen en 2 modelletjes maken van vlieseline.
Heel spannend.



Geen opmerkingen: