zondag 16 november 2008

Stress relief of Compulsive disorder?

Er wordt nog weinig geborduurd zoals ik hieronder al schreef: we hebben er geen tijd meer voor. Toch zijn we collectief op zoek naar allerlei manieren om te ontkomen aan de overvloed aan informatie, stress en keuzemogelijkheden. Daarvoor doen we aan meditatie, wellness, yoga en gaan we naar ontspanningsboerderijen en doen we mindfulness cursussen. Borduren is ook een goed middel om te relaxen. Dat vind ik niet alleen, ook op internet vind je talloze verhalen over "Embroidery as a good way to relief stress". Ik citeer: "Are you a working professional who´s simply tired of his every day routine? Do you often see yourself like a lifeless robot trying to drag himself to his outwearing work? Are you looking for an outlet where you can simply relieve yourself from all those stress and breathe freely like a renewed person? If you are, then you should try embroidery. Doing those small stitching and sewing up of small fabrics will relax you." Ik ben het hiermee eens, maar er zit ook een andere kant aan het borduren, het is tamelijk verslavend. En daardoor heeft het ook een andere kant. Toch zou ik het iedereen aanraden die alle goed bedoelde Hart en Ziel onder de riem artikelen zat is.

Uit de VPRO gids, zomer 2008

Geen opmerkingen: